Sunday, September 14, 2008

Bunga Yang Hilang-sharif ahmad

Salam takziah buat sahabat seperjuangan Kak hajar Izham, yang meninggal dunia malam tadi dalam perjalanan ke hospital. Moga Allah merahmati ruh dan pemergianmu dalam keadaan redha dan diredhai..radhiatan mardhiah..

Dalam sedar dan tidak, seorang dari kalangan sahabat2 ku mula meninggalkan dunia..beliau (kak hajar) adalah orang kedua yang meninggal pada usia muda. sebelum ini sahabat seusia 21 tahun rosmizi berlalu dari dunia. Apa yang berbekas padaku ialah senyuman kedua sahabatku ini masih segar dalam ingatan..

Dalam kesedihan MAlaysia bersedih dengan kehilangan Pak Samad (A. Samad Ismail) 4.9.08 veteran pejuang kemerdekaan Malaysia, yang perjuangan beliau menentang penjajahan Jepun dan British melalui Kesatuan Melayu Muda, disusuli peranan beliau mendrafkan Perlembagaan Rakyat bersama-sama Pak Sako dan Ahmad Boestamam...meninggal pula Kak Hajar yang saya kira tidak kurang besar jasanya dalam perjuangan memartabatkan Islam ini.

Orangnya yang manis dan senantiasa tersenyum menjadikan dia senang dan disennangi segenap lapisan masyarakat.Moga Allah menempatkan beliau dalam kalangan safwatul mukhtarah.al-fatihah

No comments: